Kedi Aşı Takvimi

PanVet Gaziantep Kedi Aşı Takvimi

Kedi aşı takvimi doğrultusunda aşılama yapmak bulaşıcı ve hatta kimi zaman ölümcül hastalıkları önlemede bize yardımcı olur. Kedimizin uzun yıllar ve sağlıkla hayatımızda olması için mutlaka rutin aşılarını yaptırmamız gerekir. Cinsine göre değişmekle birlikte kediler 10 yıldan uzun bir süre yaşayabilirler. Ancak bakımsızlık, aşıların yaptırılmaması, sağlıksız yaşam koşulları, bulaşıcı hastalıklar gibi birçok nedenden dolayı yaşamlarını daha erken kaybederler.

Bazı aşılar zorunludur ve mutlaka uygulanmalıdır. Diğer bazı aşılar ise kedinizin türüne ve yaşına göre veteriner hekim tarafından tavsiye edilerek uygulanabilir. Doğru aşılama programına sahip olmak minik dostlarımız için değerlidir. Kedi sahiplerine, minik dostlarının aşı takvimini takip etmeleri ve veteriner hekimleriyle iletişimde olmaları önerilir.

Hangi kedi aşıları zorunludur? Faydaları nelerdir? Ne zaman yaptırmak gerekir? Kedi aşı takvimi nedir? Bu soruları cevaplandıralım.

Kedi Aşı Takvimi

Belirttiğimiz gibi kedinizin sağlığı için aşı takvimine uyularak aşılanması oldukça önemlidir. Yavru kedi aşı takvimi şöyledir:

• 6. haftada iç dış parazit uygulaması
  • 7. haftada karma aşının 1. dozu
  • 8. haftada lösemi aşısının 1.dozu
  • 9. haftada karma aşının 2.dozu
  • 10. haftada lösemi aşısının 2.dozu
  • 11. haftada mantar aşısı
  • 12. haftada kuduz aşısı

İç ve dış parazit uygulaması kedinizin yaşamı boyunca her iki ayda bir tekrarlanmalıdır. Bu aşılar kalıcı bağışıklık oluşturmaz.

Kediniz 1 yaşına ulaştıktan sonra aşıların sıklığı ve sayısı azalır. Ancak yılda bir kez karma aşı, lösemi aşısı ve kuduz aşısı yapılmalıdır. Çünkü bu aşılar kediniz için kalıcı bağışıklık oluşturmaz. Ayrıca kuduz aşısının yaptırılması yasal olarak da bir gerekliliktir. Bilindiği gibi kuduz insanlara da geçebilir.

Kedi Aşıları Hangi Hastalıklardan Korur?

• Kuduz
  • Kedi Gençlik Hastalığı
  • Kedi Solunum Yolu Enfeksiyonları
  • Lösemi
  • Kedi Gribi
  • Panlökopeni virüsü (FPV)

Kedi Aşı Fiyatları Hakkında Bilgi

PanVet Veteriner Kliniğimizde kedilerin ihtiyacı olan tüm aşı uygulamaları uzman veteriner hekimlerimizce yapılmaktadır. kedi aşı uygulamaları ve kedi aşı fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz. Randevu alarak haftanın her günü saat 24’e kadar kliniğimizi ziyaret edebilirsiniz.

PanVet Gaziantep Veteriner Kliniği İletişim Bilgileri

PanVet Veteriner Kliniği Adres: Şehirgösteren Mahallesi, Dr.Asım Güzelbey Caddesi No:35, Şehitkamil, Gaziantep

Acil durumlarda veteriner hekimlerimiz Haydar Bey ve Sinem Hanım’a ulaşabileceğiniz numaralar: 0537 344 82 03 ile 0537 348 82 03