Köpeklerde İshal

Köpeklerde İshal ve Köpeklerde İshal Tedavisi

Köpeklerde ishal, köpeklerde kanlı ishal ve köpeklerde ishal tedavisi üzerine evcil hayvan sahiplerinin bilmesi gerekenleri yazdık.

Köpeklerde Kanlı İshal

Bazı durumlarda köpeklerin ishalinde kanda olur. Bu sorunun daha ciddi olabileceğinin işaretidir. Köpeğiniz viral bir hastalığa yakalanmış olabilir. Ayrıca bağırsak parazitleri de hastalığa yol açmış olabilir. Evcil hayvan sahipleri köpeklerde kanlı ishal ile karşılaştığında mutlaka zaman kaybetmeden veterinere başvurmalıdırlar. Ayrıca köpeklerinin aşılarını da düzenli aralıklarla yaptırmalıdırlar.

Köpeklerde İshale Ne İyi Gelir

Köpek ishalinde mutlaka veteriner hekime başvurulması gerekir. Hekime gitmeden önce ise köpeğe temiz su verilebilir ve 12-24 saat boyunca yemekten kesilebilir. Köpek suyu içiyor ve ishali hafifliyorsa işler iyi gidiyor demektir. Ancak kimi olgularda köpek suya dahi dokunmaz. Bu durumda vücut her iki noktadan da hızla su kaybeder. Durum ciddileşebilir.

Köpeklerde İshalin Nedenleri

Köpeklerde ishale neden olan 5 faktör; mama değişikliği, gıda intoleransı, alerjiler, parazitler ve enfeksiyonlardır. Diğer birçok sorun daha ishale neden olabilir; pankreas hastalığı, stres, antibiyotik ilaçlar, karaciğer yetmezliği, yabancı cisim yutma, kanser.

Köpek İshal Tedavi

İshal bir hastalık değil, bir hastalığın çıktısıdır. Bu nedenle ilk aşamada veteriner hekim ishalin nedenini tespit eder. Fiziksel muayenenin arından gerekli test ve tetkikleri yapılır. Köpek ciddi anlamda su kaybettiyse serum takarak vücuda kaybettiği sıvıyı geri kazandırır. İlaç tedavisine başlayabilir.

Köpek İshal Tedavisi Veteriner

İshal gece saatlerinde de köpeğimizi etkileyebilir, şiddetini artırabilir. Tıpkı insanlar gibi gece gündüz sağlık hizmetine ihtiyaç duyabilen hayvanlar için biz de kliniğimizi 7 gün 24 saat açık tutuyoruz.

PanVet Veteriner Kliniği Adres: Şehirgösteren Mahallesi, Dr.Asım Güzelbey Caddesi No:35, Şehitkamil, Gaziantep

Acil durumlarda veteriner hekimlerimize ulaşabileceğiniz numaralar: 0537 344 82 03 ile 0537 348 82 03