PanVet Gaziantep Köpek Aşıları

PanVet Gaziantep Köpek Aşıları Uygulamaları

Köpek aşıları bulaşıcı ve hatta bazen ölümcül olabilen hastalıkları önlemede bize yardımcı olur. Kuduz gibi bazı aşılar zorunludur. Tüm köpek sahiplerinin yasal olarak bu aşıları evcil hayvanlarına yaptırmaları gerekir. Bazı aşılar ise veteriner hekim tarafından tavsiye edilerek köpeğe uygulanır. Doğru aşılama programına sahip olmak küçük dostlarımız için oldukça kıymetlidir. Köpek sahiplerine, minik dostlarının aşı takvimini takip etmeleri ve veteriner hekimleriyle iletişimde olmaları önerilir.

Hangi köpek aşıları zorunludur? Faydaları nelerdir? Ne zaman yaptırmak gerekir? Köpek aşı takvimi nedir? Bu soruları cevaplandıralım.

Köpeğime neden aşı yapılması gerekiyor?

Köpekler hayata gözlerini açtığında anne sütü sayesinde zararlı mikroorganizmalara karşı antikor geliştirirler. Bu sayede hastalıklardan korunurlar. Ancak bu antikor zamanla kaybolur. Nihayetinde de küçük dostumuz hastalıklara karşı korunmasız halde kalır. Köpeklerin hastalıklardan korunması ve sağlıklı bir yaşam sürebilmesi için çeşitli aşılar uygulanır. Köpek aşıları, bulaşıcı ve hatta bazen ölümcül olabilecek hastalıkları önlemeye yardımcı olur.

Köpek Aşıları Hangi Hastalıklardan Korur?

• Köpek gençlik hastalığı: Yüksek ateş, solunum problemleri (rinit veya bronşiyal zatüre), sindirim sorunları, göz, deri ve sinir hastalıklarına neden olur. Ölümcül olabilir.
  • Köpek hepatiti: Ateş, kusma, sarılık, karaciğerde ağrı gibi birçok farklı rahatsızlığa neden olur. Hastalığın gelişimi hızlı seyretme eğilimindedir. Ölüm oranları %10 – 30 arasındadır. Doğru aşılama ile önlenebilir.
  • Köpek parvovirüsü hastalığı: İştahsızlık, kusma, ateş ve genellikle şiddetli, kanlı ishal görülü. Köpekte aşırı su kaybı oluşur. Ölümcül olabilir.
  • Leptospiroz: Böbrek ve karaciğer yetmezliği gelişebilir. Ateş, kusma, ishal, uyuşukluk, kas ağrısı, sarılık gibi semptomlar gösterir.
  • Kuduz: Ölümcül bir hastalıktır. İnsana geçebilir. Aşırı tükürük salgısı, sallanarak yürüme gibi belirtileri vardır. Uygulaması yasal olarak zorunludur.
  • Barınak hastalığı (Kennel cough): Köpekler arasında temas yoluyla geçer. Köpek kulübelerinde ve gösteri köpeklerinde daha sık görülür. Şiddetli öksürük ile belirti verebilir.

Köpek Aşı Takvimi

Köpek aşı takvimi şu şekildedir:

• 6.haftada uygulanan puppy aşısı (ikili karma bebeklik aşısı)
  • 7.haftada uygulanan iç parazit ve dış parazit aşısı
  • 8.haftada uygulanan karma aşının 1.dozu
  • 9.haftada uygulanan bronşin aşısının 1.dozu
  • 10.haftada uygulanan corona aşısının 1.dozu
  • 11.haftada uygulanan karma aşının 2.dozu
  • 12.haftada uygulanan bronşin aşısının 2.dozu
  • 13.haftada uygulanan corona aşısının 2.dozu
  • 14.haftada uygulanan lyme aşısı
  • 15.haftada uygulanan kuduz aşısı

PanVet Veteriner Kliniği Gaziantep Köpek Aşıları

PanVet Veteriner Kliniğimizde köpeklerin ihtiyacı olan tüm aşı uygulamaları uzman veteriner hekimlerimizce yapılmaktadır. Köpek aşı uygulamaları ve köpek aşı fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz. Randevu alarak haftanın her günü saat 24’e kadar kliniğimizi ziyaret edebilirsiniz.